Laptopköp

Om du nu är tvungen att köpa en laptop istället för en stationär dator så läs detta!



Jag köpte en laptop begagnad för några månader sedan. Inte speciellt vass på något sätt men specifikationerna dög till vad jag skulle använda den till. Det blev en HP Pavilion av något slag. Fläkten lät h#lvette redan när jag köpte den. Det går inte att åtgärda på något sätt såvida man inte köper en ny. En ny kostar väl några hundringar.

Det började sakta men säkert ramla av olika plastbitar från dator. Knappen man ska öppna datorn med tillexempel.
Laddaren gick åt helvette för någon lödning hade gått sönder i datorn.

Jag läste vidare på olika forum om dessa datorer på olika nätforum. Många har samma problem och en massa andra problem. Detta gäller ALLA  bärbara datorer och inte bara HP-laptops. Förutom till min stora förvåning 
IBM-datorerna.
Hittade nästan ingen som haft problem med sin IBM-laptop! En killa på jobbet hade en IBM-dator som Operativsystemet krånglade i så han tog den till jobbet.

Man kunde verkligen känna hur " oplastig " den var. Ruggigt stabil kändes den. De flesta företag har jag också märkt använder just IBM-datorer. Säkert av denna anledning.

Det kan hända att man får lägga ut någon tusenlapp extra men det är det värt!

Så jag råder er, ifall ni måste köpa en laptop. Köp en IBM!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0