Hålla datorn i form

Många glömmer helt och hållet bort att precis som människan, djuren, motorcykeln så behöver
även datorn hållas i form. Bra kylning är alltid bra. Jag föredrar fläkt för det tar bort en del av dammet i datorn
och bidrar därmed till att man inte behöver damsuga datorn alltför ofta. Har du däremot ett vattenkyld dator så riskerar
du i värsta fall en läcka, plus att du behöver damsuga datorn oftare.

När du dammsuger datorn ska du vara försiktig så du inte slår sönder några kretsar.
Öppna datorn och ta god tid på dig och var nogrann och försiktig!

När det gäller mjukvara så brukar jag rensa cookies mm i " Internetalternativ " någon gång i veckan.
Jag virussöker varje månad manuellt. Jag tar bort onödiga textdokument, externlagrad media och andra saker jag
klarar mig utan eller inte använder mig utav alls.

Ifall du endast använder datorn till exempelvis surfande och inte har något viktigt på datorn eller ifall du har
lagrat backup på alla filer i en extern hårddisk. Eller ifall du bara känner att du har tid. Så hade jag
formaterat datorn en gång i månaden kanske? På så sätt fård en en längre livslängd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0